Saturday, December 22, 2012

ليبرتی را کمپ پناهندگی با پرچم ملل متحد اعلام کنيد


لیبرتی
ليبرتی
سازمان مجاهدين خلق ايران: ليبرتی را کمپ پناهندگی با پرچم ملل متحد اعلام کنيد
در پی انتشار بيانيه کميسر عالی پناهندگان ملل متحد، مقامی که توسط مجمع عمومی ملل متحد انتخاب می شود و به لحاظ ثقل سياسی دومين مقام سازمان ملل پس از دبيرکل توصيف شده است، سازمان مجاهدين خلق ايران با استقبال از اعلام ضرورت آزادی تردد در مکانی که به تصريح گزارش اخير گروه بازداشتهای خودسرانه شورای حقوق بشر ملل متحد مشابه زندان است اما بر آن نام آزادی گذاشته اند خاطرنشان کرد:
درهای زندان ليبرتی بايد برای تردد ساکنان آن و برای ديدار آنها با وکلا و حقوقدانان و خبرنگاران بازگشوده شود. يادداشت تفاهمی که يک سال پيش کوبلر و مشاور امنيتی مالکی با يکديگر امضاء کردند بدون هر گونه اطلاع و با فريبکاری مارتين کوبلر صورت گرفته که متعهد شده بود بدون اطلاع نمايندگان اشرف چيزی را امضاء نکند و از رنج و خون مجاهدان آزادی مردم ايران برای منصب و مقام خود استفاده ننمايد. اکنون کميسر عالی بار ديگر تأکيد می کند که پناهجويان بايد از حفاظتهای بنيادين امنيت و سلامت و بهبود شرايط زندگی برخوردار باشند اين حق همه مجاهدان محصور در اشرف و ليبرتی طبق قانون بين المللی است و به اذعان کميسر عالی ربطی به رد يا قبول پناهندگی آنان و يا شرکت آنها در هيچ مصاحبه ای که در آن در معرض سؤالات اطلاعاتی و مغرضانه و غيرقانونی قرار می گيرند ندارد.
سازمان مجاهدين خلق ايران يادآوری می کند که از 27سال پيش از حق مسلم پناهندگی در عراق برخوردار بوده و اين ربطی به تغيير دولتها در اين کشور ندارد. 50 نظريه حقوقی که توسط کارشناسان ارشد حقوق بين الملل در اين ساليان تدوين شده است اين حق را به تفصيل به اثبات رسانده است. هيچ يک از اعضا و سمپاتيزانهای مجاهدين و ارتش آزاديبخش ملی ايران در دهه های گذشته به طور غيرقانونی وارد عراق نشده اند و اقامت آنها در اين کشور تماماً قانونی بوده و هست و خواهد بود. پنج ميليون و دويست هزار تن از مردم عراق مضافا بر سه ميليون نفر از شيعيان اين کشور و همچنين همه احزاب و نيروها و شخصيتهای ملی عراقی و شماری از دادگاههای اين کشور به اقامت قانونی و حق پناهندگی مجاهدين گواهی داده اند و هيچ کس در عراق جز ولی فقيه ارتجاع و عوامل دست نشانده آن در حکومت عراق با اين حق مخالف نبوده و نيست.
با اين همه، سال گذشته اعضای مجاهدين برای تأکيد و خدشه ناپذير کردن حق حفاظت بين المللی ساکنان اشرف به توصيه کميسر عالی درخواستهای انفرادی برخورداری از حفاظت بين المللی را ارائه دادند تا ضرب الاجلهای خونين حکومت دست نشانده عراق را در هم بشکنند. عنوان مکان موقت ترانزيت برای ليبرتی نيز يک عنوان من درآوردی و صنعت ساخته و پرداخته کوبلر و مشاور امنيتی حکومت عراق است که می خواهند از آن ترانزيت تسليم در برابر فاشيسم دينی حاکم بر ايران بسازند. تسليم و خودفروشی سياسی به رژيم پليد آخوندی و گشتاپوی خونخوار آن مرز سرخی است که مجاهدين هرگز و به هيچ قيمتی به آن تن نداده و نخواهند داد.
اخيراً برخی کارمندان کوبلر و کسانی که در يونامی و کميساريا از او خط می گيرند اين نغمه را ساز کرده بودند که گويا می توانند هر کس را که از خواسته های آنان تبعيت نکند از حفاظت بين المللی محروم کنند. تهديدها و دود و دمی که نتيجه معکوس داد به ويژه که رهبر مقاومت در 24آبان امسال به مناسبت دهمين سالگرد اتمام حجت 24آبان 1381 قبل از جنگ و اشغال عراق توسط آمريکا: در يک ابلاغيه همگانی در آستانه عاشورای حسينی بار ديگر همه ساکنان اشرف و ليبرتی را که به خاطر ارتش آزاديبخش ملی ايران به عراق آمده بودند مخير و مکلف به ترک ليبرتی و اشرف کرده بود تا اگر کسی مشتاق مجاهدت به هر قيمت برای آزادی مردم ايران است صرفنظر از تمامی سوابق و لواحق خود دوباره تقاضا و ثبت نام کند والا با دريافت کمک مالی از مجاهدين به دنبال زندگی مطلوب خود برود.

همه ساکنان ليبرتی و اشرف که اين ابلاغيه را دريافت کردند بدون استثنا در همين برگه خاطرنشان کردند: «سازمان در مرحله جديد تأکيد دارد و به من ابلاغ و تکليف کرد در صورتی که تحمل سختيهای مبارزه و جنگ سرنگونی با رژيم ضدبشری ولايت فقيه را ندارم در اولين فرصت با دريافت کمک مالی به کميساريا معرفی شده و ليبرتی را ترک کنم».
در پی انتشار بيانيه کميساريای عالی پناهندگان ملل متحد درباره ضرورت حفاظت بين المللی از ساکنان اشرف و ليبرتی سازمان مجاهدين خلق ايران با تأکيد بر موقعيت قانونی اعضای خود به عنوان افراد حفاظت شده طبق کنوانسيون چهارم ژنو که پس از گردآوری سلاحهايشان در مورد يکايک آنان در موافقتنامه با نيروهای آمريکايی به رسميت شناخته شده است اعلام کرد: کميسر عالی بايد به دور از ملاحظات سياسی و آنچه مطلوب رژيم آخوندی و دست نشاندگان و پشتيبانان آن است، ليبرتی را کمپ پناهندگی با پرچم ملل متحد بشناسد. اين تنها راه تضمين حفاظت بين المللی در شرايط کنونی عراق است، مجاهدين پيوسته خواهان باز تأييد حق انکار ناپذير پناهندگی جمعی خود در اين کشور بوده و هستند.

No comments:

Post a Comment